PM Najib ke Saudi Bincang Haji

Jakarta (KW-News). Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak tengah mengunjungi Arab Saudi dan diterima Khadimul Harama...


Jakarta (KW-News).
Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak tengah mengunjungi Arab Saudi dan diterima Khadimul Haramain Raja Salman bin Abdulaziz Al Saud. Kedatangan Najib disambut Gabernur Riyadh Pangeran Faisal bin Bandar bin Abdulaziz Al Saud.


"Alhamdulillah, saya telah selamat tiba di Riyadh untuk lawatan kerja sebentar tadi dan disambut oleh Putera Faisal bin Bandar bin Abdulaziz Al Saud, Gabernur Riyadh," katanya di Twitter rasminya, Selasa kemarin. Najib diiringi isteri, Datin Seri Rosmah Mansor serta para Pejabat di kantor Perdana Menteri. Rombngan akan tinggal di Arab saudi sehingga Jumat ini, 12 Januari 2017.
Menurut pernyataan kerajaan, Najib dijadual akan bertemu Raja Salman dan Putera Mahkota Mohammed bin Salman Abdulaziz Al Saud di Riyadh. Pertemuan itu akan memberikan peluang kepada kedua negara untuk berbincang dan bertukar pandangan mengenai isu-isu yang berkembang terutama menyangkut perbincangan Maret tahun 2016 lalu ketika Raja Salman datang ke Malaysia.
Isu haji akan menjadi prioritas karena jemaah haji Malaysia memiliki masa tunggu sampai 30 tahun lebih. Kerjasama ekonomi dan penanaman modal juga menjadi pembicaraan lanjutan antara dua kepala pemerintahan itu. (Bharian/MH)

Baca Juga:

Internasional 983972317388722023

Posting Komentar

emo-but-icon

Video Berita Haji

Populer

Terbaru

Iklan

item