Malaysia Siapkan 800 Petugas Haji

Jakarta (KW). Lembaga Tabung Haji Malaysia telah menyiapkan 800 orang petugas haji untuk membantu memastikan kebajikan dan kesehatan jema...


Jakarta (KW). Lembaga Tabung Haji Malaysia telah menyiapkan 800 orang petugas haji untuk membantu memastikan kebajikan dan kesehatan jemaah haji negara ini terpelihara selama menunaikan ibadah haji. Demikian dijelaskan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Menurut Jamil Khir, para petugas tersebut telah mengikuti kursus dan kini hanya menunggu jadwal penerbangan untuk menjalankan tugas di Tanah Suci Mekah. "Para pegawai di Jeddah dan Mekah juga telah siap menanti ketibaan jemaah haji. Segala persiapan seperti penginapan dan makanan juga telah diuruskan sebaik mungkin,” katanya seperti dikutip Utusan Malaysia edisi Kamis, 9 September kemarin.

Rombongan pertama jemaah haji Malaysia akan berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 29 September ini. Jumlah jemaah haji Malaysia tahun ini mencapai 28.000 jemaah haji. (*)

Baca Juga:

Internasional 3059653336093983698

Posting Komentar

emo-but-icon

Video Berita Haji

Populer

Terbaru

Iklan

item